کنترلر خانه هوشمند فرهام و دستیار صوتی الکسا

کنترلرهای خانه هوشمند و دستیارهای صوتی سخت افزاری در دنیا بازاری روبه گسترش و بسیار جذاب دارند، هم برای مشتریان و هم سازندگان و فروشندگان.

زمانی که از دستیارها صوتی صحبت می کنیم، با دنیای از جنس محاوره های زیر روبرو خواهیم شد:

“هی سیری، امروز هوا چطور خواهد بود؟”

«هی الکسا، آیا می‌توانی آن آهنگی را که دو-دو-دوه-دو می‌خواند، پخش کنی؟»

«اوکی، گوگل. یک جوک برام بگو!”

 

فناوری دستیارهای صوتی روش کار و زندگی ما را متحول نموده است. به عنوان مثال اگر بخواهیم بدانیم که باتوجه به وضعیت هوا آیا نیاز به پوشیدن ژاکت هست یا نه، نیاز به گوش دادن به آهنگی که بخشی از آن را در در ذهنمان مانده است، یا آنکه بخواهیم با کسی صحبت کنیم در حالی که هیچ کس دیگری در اطراف ما نیست، در این صورت فناوری های تشخیص صدا همیشه عالی است.

برای آشنایی بیشتر با دستیار صوتی اکودات آمازون یعنی الکسا، اینجا کلیک نمایید.

دستیارهای صوتی در خانه هوشمند:

مزایای استفاده از دستیارهای صوتی در هوشمندسازی منزل غیرقابل انکار است. پاره ای از این ویژگی ها عبارتند از:

  • کنترل بهتر دستگاه‌ها: از طریق فناوری‌های هوشمند تشخیص صدا، می‌توانیم به دستگاه‌های مختلف مسکونی متصل شویم و دستوراتی مانند «چراغ هال را خاموش کن» صادر کنیم.
  • زندگی ساده تر: خانه هوشمند کنترل صوتی به صاحب خانه اجازه می دهد تا دستوراتی مانند کشیدن پرده ها، پخش آهنگ های مورد علاقه خود و تغییر دمای اتاق را بدون بلند کردن دست صادر کند.
  • بهبود کیفیت زندگی: به لطف آمازون اکو و سایر بلندگوهای هوشمند، پخش آهنگ‌هایی که با روحیه خاصی مطابقت دارند، تا به امروز اینقدر آسان نبوده است. افراد دارای محدودیت جسمی می توانند از عملکردهای گفتاری برای انجام وظایف مختلف به راحتی استفاده کنند و کیفیت زندگی خود را بالا ببرند.
  • امنیت پیشرفته: با چند دستور کلمه، می توانید به سیستم امنیتی خانه خود دسترسی داشته باشید و آن را نظارت کنید.
  • برنامه ریزس بهتر: با استفاده از توانایی های دستیارهای صوتی برای یک خانه هوشمند می توان سناریوهای گوناگونی را در کنترل تجهیزات خانه هوشمند بکارگرفت. مثلاً برنامه ریزی کرد که چراغ های بالکن در روزهای مشخص شده رأس ساعتی روشن یا خاموش شوند، یا همینطور کولر آبی!

 

خانه هوشمند فرهام و دستیارهای صوتی الکسا

کنترلر خانه هوشمند فرهام دارای تجهیزات متعددی است که بخش های مختلف یک خانه هوشمند، شامل چراغ ها، کولر، درب آپارتمان، جک پارکینگ و …. کنترل می نماید. این کنترلر دارای واسط های موبایلی و نیز پنل لمسی است که کاربران از طریق آن می توانند کنترل های دلخواه را برروی تجهیزات داشته باشند. ما با اتصال کنترلر خانه هوشمند فرهام به دستیار صوتی الکسا این امکان را برای کاربران فراهم کرده ایم که علاوه بر موبایل و پنل لمسی، بتوانند با دستیار صوتی الکسا نیز کنترل برروی منزل هوشمند خود داشته باشند. تا زمان ویرایش این مقاله، سایر کنترلرهای هوشمند ایرانی فاقد چنین قابلیتی می باشند.

 

دستیار صوتی الکسا چه امکاناتی برای خانه هوشمند فرهام دارد؟

کنترلر خانه هوشمند فرهام با اتصال به الکسا دستورات صوتی کاربر را گرفته و برروی کلیدها اجرا می کند، دستوراتی مثل:

-Alexa! Turn hall off

-Alexa! Turn kitchen on

و یا دستورات زمان بندی شده، مثل اینکه کولر را در دوساعت بعد خاموش کند، یا هرروز چراغ بالکن را در ساعت 7 عصر روشن کند (توجه داشته باشید که نام کلیدها را می توانید از طریق اپلیکیشن الکسا به دلخواه خود تعیین کنید):

-Alexa! Turn the cooler on in 2 hours

-Alexa! Turn the balcony every day at 17 o’clock

همچنین می توانید سناریوهای مختلفی را برای الکسا تعیین کنید، مثلاً سناریوی good night که چراغ های منزل را به ترتیب در فواصل چند ثانیه ای خاموش نماید:

-Alexa! Good night!

-Alexa! Turn living room on for 20 minutes

که در سناریوی آخر، می توانید کلیدهای بی سیم هال را در گروهی به نام living room تعریف نمایید و به جای دستور به خاموشی تک تک آنها، کل فضا را با نام آن گروه خاموش نمائید.

 

قابلیت های اینترنتی دستیار صوتی الکسا و خانه هوشمند فرهام

الکسا دارای اپلیکیشن خود می باشد که از طریق اینترنت به سخت افزار اکودات متصل می شود. این موضوع به معنای آن است که می توانید علاوه بر اپلیکیشن خانه هوشمند فرهام (کنترل از طریق اپلیکیشن بر روی پیامک) می توان تمام اجزای خانه هوشمند فرهام را به صورت اینترنتی با اپلیکیشن الکسا و اینترنت کنترل نمود. به این شکل قابلیت های خانه هوشمند فرهام بسیار فراتر خواهد رفت و هر دو اپلیکیشن در ارتباط با هم توانایی ها بی شماری را در اختیار شما قرار خواهند داد که از کار با آنها، هیجان داشتن یک خانه هوشمند را برای شما دوچندان خواهد نمود!

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *