اداره هوشمند

اداره هوشمند

اداره هوشمند چیست؟

فناوری های هوشمند به طور فزاینده ای در همه زمینه ها برای بهبود زندگی ما مورد استفاده قرار می گیرند. اینترنت اشیا شیوه زندگی و کار ما را متحول می کند. اداره هوشمند از دستگاه های هوشمند و راه حل های ارتباطی برای بهبود بهره وری، همکاری و مدیریت فضا استفاده می کنند. یک اداره هوشمند از فناوری استفاده می کند تا به کارمندان کمک کند تا کارآمدتر و مفیدتر کار کنند، خواه کارمندان در دفتر کار می کنند یا از راه دور کار می کنند و با تیم داخلی خود در ارتباط هستند. اداره هوشمند از فناوری و تجزیه و تحلیل متصل استفاده می کنند تا بفهمند که چگونه محل کار می تواند بهترین خدمات را به کارمندان ارائه دهد تا آنها بتوانند به طور مولد کار کنند.

جهت آشنایی بیشتر با خانه هوشمند فرهام کلیک کنید.

به طور کلی  اداره هوشمند فضای اداری است که از فناوری مدرن برای افزایش بهره وری، تجربه و کارایی کارکنان با بهینه سازی محیط اداری و درعین حال فضای اداری سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه استفاده میکند. که معمولاً به دو روش مختلف مدیریت می‌شود، اولاً با معرفی ابزارهایی که کارکنان را در یافتن، استفاده و همکاری در فضای اداری خود پشتیبانی می‌کنند، دوم با ارائه قابلیت‌ها و ابزارهای تحلیلی برای مدیران تأسیسات برای بهینه‌سازی استفاده از فضا با سیستم‌های هوشمند. آنها برای بهبود فضای اداری کلی با بهترین ابزارهای مدیریتی طراحی شده اند و باعث می شوند کارمندان هوشمندتر، بهتر و سریعتر کار کنند.

فناوری اداره هوشمند اغلب شامل نرم‌افزار و ابزارهای سخت‌افزاری ویدئو کنفرانس، نرم‌افزار رزرو اتاق جلسه و میز، و ابزارهای تجزیه و تحلیل اداری برای ارائه بینشی در مورد نحوه استفاده از فضاهای اداری مختلف است. این فناوری اداره هوشمند، با سبک‌های ارتباطی محیط کار در حال تکامل سازگار است و داده‌ها، منابع و ابزارهایی را فراهم می‌کند تا آینده کار را تا حد امکان پربارتر کند.

 

اجرای اداره هوشمند در هر اداره ای توسط شرکت هوشمند سازی فرهام انجام میشود. جهت مشاوره رایگان و براورد قیمت با شماره تماس  ۰۹۲۰۵۴۸۴۷۲۸ در ارتباط باشید.

چرا مدیریت فضا برای یک اداره هوشمند مهم است؟

فناوری راه حل های اداری هوشمند امروزه برای حفظ کارکنان و استخدام استعدادهای جدید برای کسب و کار ضروری است. مدرن کردن فضای اداری که در آن کارمندان زمان قابل توجهی را در آن سپری می کنند به اندازه ابزارهای سنتی کار برای تجربه کارمندان مهم است.

چه چیزی را می توان به عنوان فناوری اداره هوشمند طبقه بندی کرد؟

از آنجایی که حوزه فناوری اداره هوشمند بسیار متنوع است، فناوری اغلب مرتبط با این اصطلاح می‌تواند مجموعه وسیعی از عملکردها، دستگاه‌های هوشمند و اهداف داشته باشد. اما به طور کلی، وقتی در مورد فناوری اداره هوشمند صحبت می شود، مردم تمایل دارند در مورد موارد زیر صحبت کنند:

پلان های تعاملی طبقه

یکی از جوهره‌های اصلی فناوری دفتر هوشمند، ارائه یک دفتر با یک پلان تعاملی است که طرح‌بندی دفتر و تمام منابع دفتر را ترسیم می‌کند. به خصوص در فضاهای اداری بزرگ، کارمندان می توانند با یافتن منابع مناسب، مانند اتاق جلسات و محل کار، مشکل داشته باشند. یک پلان تعاملی که اغلب از روی صفحه برنامه یا کیوسک نشان داده می‌شود، می‌تواند زمان صرف شده برای یافتن منابع را تا حد زیادی کاهش دهد و به کارمندان کمک کند هنگام انجام کارهای کوچک انجام شده در طول یک روز کاری کارآمدتر باشند.

کنترل دسترسی

فناوری اداره هوشمند نه تنها به یافتن منابع و راهیابی محدود نمی شود، بلکه شامل فرآیند نحوه ورود ما به اداره نیز می شود. یک اداره هوشمند معمولاً از نوعی کنترل دسترسی هوشمند استفاده می‌کند، جایی که دسترسی فقط به کارمندانی امکان‌پذیر است که جلسه‌ای را برای آن روز رزرو کرده‌اند یا میز رزرو کرده‌اند.

مدیریت بازدیدکنندگان

فناوری اداره هوشمند نیز ابزارهای عالی برای مدیریت بازدیدکنندگان ارائه می دهد. به جای اینکه مهمانان قبل از خوشامدگویی در سالن منتظر بمانند، اکنون می‌توان بازدیدکنندگان را با یک کد QR ساده وارد سالن نمود و سپس با ابزارهای راه‌یابی به اتاق کنفرانس مناسب هدایت شوند. بسیاری از راه حل های اداری هوشمند همچنین امکان سفارش پذیرایی همراه با رزرو اتاق را فراهم می کنند و بهترین خدمات را بدون استرس و انتظار برای مهمانان شما تضمین می کنند.

اداره هوشمند

 

نرم افزار مدیریت اتاق جلسات

اتاق‌های جلسه و اتاق‌های کنفرانس ما برای تبدیل شدن به اتاق‌های جلسه هوشمند بیش از هر زمان دیگری به فناوری اداری هوشمند نیاز دارند. وجود ویدئو کنفرانس مستلزم مجموعه‌ای کاملاً جدید از تجهیزات برای اتاق‌های جلسه ما است و از آنجایی که حضور در دفتر دیگر تضمینی نیست، راه‌حل‌های اداری هوشمند مورد نیاز است تا بسته به تجهیزات مورد نیاز و تعداد افرادی که از اتاق جلسه استفاده می‌کنیم، بهینه شود. بهترین راه‌حل‌های اداره هوشمند، نرم‌افزار رزرو اتاق هوشمند را ارائه می‌کنند که به کارمندان اجازه می‌دهد اتاق‌های جلسه را متناسب با نیازهای خود رزرو کنند و اگر کسی در جلسه حاضر نشد اتاق را به‌طور خودکار آزاد می‌کند و آن را در دسترس دیگران قرار می‌دهد.

ساده سازی درخواست پشتیبانی

خرابی تجهیزات یک مشکل رایج است که می‌تواند یک جلسه به ظاهر کارآمد را در یک دقیقه بی‌ثمر کند و فقدان ارتباط کارآمد بین کارمندان و پرسنل تأسیسات می‌تواند مشکلات ساده را برای حل مشکلات چند ساله به طول بینجامد. فناوری اداره هوشمند معمولاً راه حل های آسانی را برای ایجاد درخواست پشتیبانی برای همه آسان و قابل مدیریت ارائه می دهد. کارمند به جای اینکه تمام راه را به پذیرش برساند تا مشکل را گزارش کند، در عوض می‌تواند گزارش خطا را مستقیماً در تلفن خود ثبت کند و تصویری را با توضیحات پیوست کند. گزارش خطا مستقیماً به منبع مورد نظر متصل است و یافتن و حل آن را آسان می کند.

 

یافتن همکار

تخمین زده می شود که یافتن همکاران تنها در یک محیط کاری ترکیبی پیچیده تر می شود. فن آوری اداره هوشمند می تواند به کارمندان کمک کند یکدیگر و جایی که می نشینند به شیوه ای کارآمدتر پیدا کنند. این را می توان با نرم افزار موقعیت یابی داخلی یا با نشان دادن اینکه چه کسی در طول روز میز رزرو کرده است و میز در کجا قرار دارد انجام داد. این یکی از بزرگترین مزایای فناوری اداری هوشمند است.

تجزیه و تحلیل محل کار

در نهایت، اجازه دهید یکی از مهمترین جنبه های فناوری اداره هوشمند، تجزیه و تحلیل محل کار را فراموش نکنیم. فن‌آوری اداره هوشمند معمولاً قابلیت‌های تحلیلی گسترده‌ای را ارائه می‌کند که به مدیران تسهیلات اجازه می‌دهد نحوه استفاده از دفتر، منابع، تعداد جلساتی که در طول زمان برگزار می‌شوند، تعداد افراد در دفتر در طول یک دفتر حضور دارند را تجزیه و تحلیل کنند.

مزایای اداره هوشمند

یک اداره هوشمند مزایای زیادی دارد.

این فرصت را دارید که یک محل کار ترکیبی را بهینه کنید و اصطکاک ناشی از ناکارآمدی در زندگی روزمره را به حداقل برساند. برای شروع، تخمین زده می شود که کارمندان 15 دقیقه در روز را صرف یافتن منابع مورد نیاز خود می کنند، این زمان را می توانند تا حد زیادی با فناوری هوشمند کاهش یابد.

محیط های کاری ترکیبی را بهینه می کند: استفاده از فناوری اداره هوشمند برای تسهیل یک محیط کاری ترکیبی و کاهش اثرات منفی که می تواند بر یافتن منابع و همکاران در دسترس داشته باشد ضروری می شود.

حفظ کارکنان: نحوه عملکرد اداره، آینه مستقیم نحوه عملکرد سازمان است. مدرن کردن دفتر خود به کارمندان نشان می دهد که شما یک شرکت مدرن با برنامه های قوی برای آینده هستید که باعث می شود کارمندان شما بمانند.

روزهای کاری و جلسات پربارتر: اداره هوشمند بهره وری بیشتری دارند و به کارمندان در زندگی روزمره کمک می کنند. از رزرو اتاق کنفرانس و فضاهای کاری گرفته تا یافتن همکاران و برنامه ریزی برای همکاری در محل.

ابزارهای مدیریت فضای مورد نیاز برای کار ترکیبی: با استفاده از حسگرها و نرم افزار رزرو، می توان شلوغی را در پلان طبقه تعاملی نشان داد و به کارمندان یک دید کلی از در دسترس بودن در اداره می دهد. کارمندان همچنین می توانند مکان دقیق اتاق جلسه را بیابند و به جای جستجوی آن، مستقیماً آن را پیدا کنند.

بهبود روابط: روابط ضعیف اداری منجر به عملکرد و کسب و کار ضعیف می شود. یک اداره هوشمند به برقراری ارتباط روان با ابزارهای همکاری، چت و به اشتراک گذاری فایل کمک می کند. این یک انجمن بدون مشکل را آغاز می کند که در آن افراد و ایده ها با یکدیگر تعامل می کنند تا زمینه نوآوری را تشکیل دهند

بهره وری را افزایش می دهد: کارمندان اغلب به دنبال فضای کاری بهتر در دفتر خود استرس می گیرند و روحیه و بهره وری خود را از دست می دهند. تحقیقات می‌گوید شرکت‌هایی که به‌شدت در زیرساخت‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند از افزایش بهره‌وری و رشد کلی سود می‌برند. تجهیزات و دستگاه های بهتر پردازش، نظارت و اجرای روان کسب و کار را امکان پذیر می کند.

برنامه ریزی کاری را ساده می کند:با فناوری پیشرفته، می توانید برنامه کاری ساده شده برای کارمندان ایجاد کنید. به اشتراک گذاری آسان اسناد، فایل ها و موارد دیگر در بین کارمندان ارائه می شود. کل فرآیند مدیریت کار را آسان تر می کند.

تعامل کارکنان را بهبود بخشید: کارکنانی که بیشترین رضایت را از محل کار خود دارند نیز بیشترین مشارکت را دارند. آنها با انرژی سر کار می آیند و آماده اند تا هر روز ایده هایی برای پیشرفت خوب ایجاد کنند. خانه‌های هوشمند  فرهام  با استفاده از نوآوری و فناوری، انجام کارها  اداره ه هوشمند را آسان‌تر می‌کنند و همه خدمات را ارائه می کند.

 

اداره هوشمند

مشاهده محصولات تجهیزات خانه هوشمند فرهام

ویژگی های ضروری اداره هوشمند

همه دفاتر هوشمند یکسان ایجاد نمی شوند. مانند تلفن های هوشمند، برخی از آنها نسبت به سایرین مجهزتر هستند که در نهایت مزایای بهتری را برای کاربر به ارمغان می آورد. بیایید ویژگی های یک دفتر هوشمند را در نظر بگیریم که نباید نادیده گرفته شود.

– یکی از ویژگی های ضروری یک اداره هوشمند، کنترل آب و هوا و روشنایی هوشمند است. سیستم های کنترل آب و هوای هوشمند قادر به تشخیص الگوهای استفاده هستند. این کار از طریق ورودی صفحه لمسی ساده یا حسگرهای هوشمندی که به صورت استراتژیک برای تشخیص حرکت و فعالیت قرار گرفته اند انجام می شود. سپس می توانند دما و روشنایی را بر این اساس تنظیم کنند. شرکت‌ها می‌توانند ترموستات‌های هوشمند نصب کنند که می‌توان آن‌ها را از طریق برنامه‌های موبایل یا مرورگرهای وب کنترل کرد. این امر به کارکنان امکان کنترل فضای کاری خود را می دهد که به نوبه خود به تقویت روحیه، بهره وری و حفظ کارکنان کمک می کند. گرمایش و روشنایی می توانند در صورت عدم استفاده از فضاها خاموش شوند و در مصرف انرژی و هزینه صرفه جویی می کنند. سیستم‌هایی در دسترس هستند که به جنبه‌های مختلف کنترل آب و هوا – از جمله درها، پنجره‌ها و چراغ‌ها – اجازه می‌دهند تا با یک ضربه ساده بر روی صفحه نمایش به راحتی مدیریت شوند.

– اتاق جلسات هوشمند یکی دیگر از ویژگی های ضروری یک اداره هوشمند است. اینها چندین ویژگی را با هم ترکیب می کنند که به بهبود و ساده کردن روند جلسه در داخل کمک می کند. یک سازمان پلتفرم‌های مدیریت جلسات می‌توانند استفاده در فضاهای اداری مشترک مانند اتاق‌های کنفرانس، فضاهای تجمع، باجه‌های تلفن و میزهای گرم را کنترل کنند. اتاق‌های جلسه هوشمند دارای نرم‌افزاری هستند که به کاربران امکان می‌دهد تجهیزات لازم و سایر موارد اضافی مانند پذیرایی، به عنوان مثال، همه را در یک پلت فرم درخواست کنند. سیستم‌های مدیریت جلسات، رزروها را مدیریت می‌کنند و پیام هایی را برای مدیران و شرکت‌کنندگان ارسال می‌کنند.

-علاوه بر این دستگاه های اساسی، اداره هوشمند معمولاً تجهیزات پیشرفته دیگری نیز دارند. این شامل صفحه نمایش های هوشمندی است که به صورت استراتژیک برای ارائه اطلاعات مناسب به افراد مناسب در زمان مناسب قرار گرفته اند. برای جمع‌آوری داده‌ها و نظارت بر افراد و فضاها، دوربین‌ها و حسگرهای هوشمند ضروری هستند. این‌ها می‌توانند داده‌های ارزشمندی را جمع‌آوری کنند و با دیگر پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها برای تجزیه و تحلیل آنچه در فضای کاری اتفاق می‌افتد ارتباط برقرار کنند و داده‌هایی در مورد استفاده از دفتر ارائه دهند. آنها می توانند به تجهیزات روشنایی و گرمایش هوشمند متصل شوند تا اطمینان حاصل شود که محل کار به طور هوشمندانه عمل می کند تا نیازهای کاربر را برآورده کند و هزینه های عملیاتی را کاهش دهد.

– دستگاه های تلفن همراه هوشمند ضروری هستند و باید به همه کارکنان اختصاص داده شوند تا اطمینان حاصل شود که می توانند از اداره هوشمند متصل به هم در هر کجا که قرار دارند بهره مند شوند. دستگاه ها باید از پلتفرم های مناسب پشتیبانی کنند و دسترسی آسان به تمام ابزارهای لازم را برای همه کاربران فراهم کنند. اینها را می توان هم در داخل و هم در خارج از اداره برای مدیریت اتصال و فضای کاری استفاده کرد.

-یک اتصال اینترنتی خوب در هنگام کار با یک اداره هوشمند ضروری است زیرا فناوری و ابزارهای درگیر همه به این بستگی دارد. سازمان‌ها باید قبل از استقرار ابزارها و پلتفرم‌های هوشمند، اطمینان حاصل کنند که زیرساخت‌های اینترنتی اولیه آن‌ها کاملاً درست است – یا به فکر ارتقای آن باشند. یک اتصال اینترنتی خوب و قابل اعتماد تضمین می کند که همه چیز به خوبی اجرا می شود و سیستم از کار نمی افتد.

اجرای هوشمند سازی ادارت در هر اداره ای توسط شرکت هوشمند سازی فرهام انجام میشود. جهت مشاوره رایگان و براورد قیمت با شماره تماس  ۰۹۲۰۵۴۸۴۷۲۸ در ارتباط باشید.

اجزای یک اداره هوشمند

اجزای اصلی یک اداره هوشمند اتاق های جلسه هوشمند و فضاهای کاری هوشمند هستند. اینها مناطقی هستند که کارکنان اغلب در آن کار می کنند و می توانند از استفاده از فناوری هوشمند برای بهبود تجربه کاری خود بهره مند شوند.

اتاق های اجتماع هوشمند:

در یک اداره هوشمند اتاق‌های جلسه هوشمند مجهز به فناوری هوشمندی هستند که ابزارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در فضای جلسه ادغام می‌کند تا تجربه‌ای بسیار پربار برای شرکت‌کنندگان از راه دور و حضوری ایجاد کند. فضاهای جلسه مجهز به ابزار و فناوری است که تنظیم، برنامه ریزی و مدیریت جلسات را آسان می کند. آنها اغلب با ابزارهایی مانند نرم افزار و سخت افزار کنفرانس ویدئویی، ابزارهای تخته سفید و ابزارهای تجزیه و تحلیل و بهره وری ادغام می شوند.

فضاهای کاری هوشمند:

فضاهای کاری هوشمند در اداره هوشمند مناطقی هستند که کارمندان می توانند به صورت انفرادی یا در گروه های کوچک، خارج از یک جلسه رسمی کار کنند. آنها بخش‌های مختلفی از یک اداره هستند که به کارمندان اجازه می‌دهند انتخاب کنند که کدام محیط برای هر کار یا پروژه‌ای که روی آن کار می‌کنند، منطقی‌تر است.

 

نرم افزار همکاری بصری

نرم‌افزار همکاری بصری یک اصطلاح کلی برای ابزارهایی مانند نرم‌افزار کنفرانس ویدیویی و نرم‌افزار همکاری در فضای کاری است. هر دو نوع نرم افزار به کارمندان کمک می کنند با هم تیمی ها و مشتریان بدون توجه به جایی که در آن قرار دارند ارتباط برقرار کنند. نرم افزار کنفرانس ویدیویی مانند زوم، گوگل میت و اسکایپ برای کسب و کار به افراد کمک می کند بدون توجه به مکانی که قرار دارند با هم ارتباط برقرار کنند. به علاوه، گزینه های نرم افزار کنفرانس ویدیویی رایگانی وجود دارد که می توانید برای شروع از آنها استفاده کنید.

خانه هوشمند فرهام تمام تجهیزات یک اداره هوشمند را برای شما فراهم می کند، راهنمایی و مشاوره های لازم را نیز ارائه می دهد. شما می توانید به سایت ما به آدرس www.phidsmart.ir مراجعه نمایید.

آپارتمان هوشمند

با آپارتمان هوشمند فرهام بیشتر آشنا شوید.

انواع خدمات اداره هوشمند

نظارت: اداره هوشمند که عموماً برای جلوگیری از سرقت داخلی یا سایر اهداف امنیتی استفاده می شوند، از فناوری دوربین استفاده فراگیر می کنند. این به تجزیه و تحلیل استفاده از فضاهای اداری با زاویه دید متفاوت، نور و ویژگی های زوم کمک می کند و شاید جذاب ترین مزیت اداره هوشمند این مورد باشد.

کنترل هوشمند آب و هوا و روشنایی: شرکت‌ها به سختی می‌توانند هر کارمندی را راضی کنند. اما فناوری‌های هوشمند این کار را آسان‌تر از قبل کرده‌اند. کارمندان اکنون می توانند کنترل آب و هوا را در دفتر داشته باشند و در هزینه ها و انرژی صرفه جویی کنند. سیستم‌های کنترل آب و هوای هوشمند اولویت‌ها، الگوهای استفاده را شناسایی کرده و بر اساس آن دما را تنظیم می‌کنند. ثابت شده است که به طور قابل توجهی روحیه و بهره وری کارکنان را بهبود بخشیده است. چندین شرکت ترموستات های هوشمندی را ارائه می دهند که با مرورگرهای وب یا برنامه های تلفن همراه کنترل می شوند. به طور مشابه، می توان کنترل بر روی پنجره ها، درها و چراغ ها را تنها با یک ضربه بر روی صفحه نمایش مدیریت کرد.

نقشه های داخلی: این به عنوان راهنمای تور در داخل ساختمان های اداری عمل می کند. کارمندان یا بازدیدکنندگان می توانند از نقشه های داخلی برای پیمایش طبقات اداری استفاده کنند. این به آنها کمک می کند تا به راحتی راه خود را با گوشی های هوشمند خود پیدا کنند. می‌توان اتاق‌های کنفرانس، سالن‌ها یا هر فضای اداری دیگری را جست‌وجو کرد و مسیر عالی را به مقصد رسید.

برنامه پاداش و شناسایی مبتنی بر ابر: ابزارهای مبتنی بر ابر بسیار بیشتر از شناسایی انجام می دهند. این در حال تغییر نحوه دادن، دریافت و مشاهده پاداش و شناخت کارکنان است. این پلتفرم‌ها به سرعت پیاده‌سازی می‌شوند، در زمان واقعی، و می‌توانند به طور کامل مطابق با نیازهای خاص شما سفارشی شوند و این مورد از مزایای اداره هوشمند می باشد.

کنترل صدا: استفاده از کنترل صوتی نه تنها کارها را ساده تر می کند، بلکه پیچیده می کند. سازندگان دستیار دیجیتال این روزها بیشتر وارد خدمات تجاری می شوند.

برترین سامانه اداره هوشمند در ایران

سامانه اداره هوشمند شرکت ما، با در نظر گرفتن نیازهای کاربردی زیرساخت های تاسیساتی ادارات (شامل روشنایی ها و هواسازها) طرحی های مفصلی را برای آنها تدارک دیده است. کنترلرهای تحت شبکه، کلیدهای بی سیم و سایر تجهیزات کنترلری که متناسب با کاربردهای هر اداره قابل طراحی است، در کنار سامانه های تحت وب و اپلیکیشن های موبایلی و پنل های لمسی فضایی مدرن را در  ساختمان های اداری ایجاد می نماید.

در  جهت هوشمند سازی ادارات خود می توانید با مشاوران ما در سایت خانه هوشمند فرهام تماس بگیرید تا شما را در باره اطلاع دقیق تر راهنمایی کنند.

 

5 نظر در “اداره هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *