آشنایی با خانه هوشمند Tuya (بخش اول)

مقدمه:

اینترنت اشیا (IoT) سبک زندگی و تعامل ما با محیط اطراف را متحول کرده است و در این میان خانه های هوشمند را به موضوعی قابل توجه تبدیل کرده است. در بازار رو به رشد خانه های هوشمند، سکوهای نرم افزاری مختلفی معرفی شده اند که یکی از معروف ترین آنها Tuya است. Tuya به عنوان یک سکوی نرم افزاری جهانی اینترنت اشیاء معرفی شده است که راه حل های جامعی را برای تولید کنندگان، برندها، OEM ها و طراحان و زنجیره های خرده فروشی ارائه می دهد.

سکوی Tuya تطابق پذیری با طیف گسترده ای از دستگاه های هوشمند، از قفل های هوشمند درب و سیستم های امنیتی خانه گرفته تا لوازم خانگی هوشمند را ممکن نموده استو به صورتی یکپارچه تمامی این اجزا را به یکدیگر متصل می کند. در این مقاله به بررسی دنیای Tuya می‌پردازیم و ویژگی‌ها، فواید و تأثیر آن بر زندگی روزمره خود را بررسی می‌کنیم.

Tuya چیست؟

Tuya یک شرکت مستقر در چین است که در سال 2014 تاسیس شد و در ارائه راه حل های IoT (اینترنت اشیا) از جمله سکوهای هوش مصنوعی (AI) و  IoT تخصص دارد. سکوی Tuya به تولیدکنندگان، طراحان و توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا با ارائه طیف وسیعی از قابلیت های  سخت‌افزاری، خدمات ابری و قابلیت‌های توسعه اپلیکیشن، تجهیزات و برنامه‌های کاربردی هوشمند را به آسانی و به صورتی مقرون به صرفه توسعه دهند.

برخی از توصیه های اولیه تویا به گروه های مختلف عبارتند از:

توسعه دستگاه هوشمند: Tuya با استفاده از ماژول‌ها و کیت‌های توسعه اینترنت اشیا، ابزارهایی را برای توسعه‌دهندگان ایجاد می‌کند تا تجهیزات هوشمندی مثل دوشاخه‌های هوشمند، سیستم‌های روشنایی، دستگاه‌های امنیتی خانگی و لوازم خانگی را طراحی نموده و بسازند.

خدمات ابری: Tuya یک سکوی ابری ارائه می دهد که به تولیدکنندگان و توسعه دهندگان امکان می دهد دستگاه های هوشمند خود را از راه دور و از طریق اینترنت، مدیریت و کنترل کنند. این سکوی مقیاس پذیر و امن بوده و از پروتکل های ارتباطی مختلف پشتیبانی می کند.

توسعه برنامه: Tuya یک سکوی توسعه برنامه قابل تنظیم را ارائه می نماید که به شرکت های مهندسی اجازه می دهد تا برنامه های دستگاه های هوشمند را با برند مورد نظر برای مشتریان ایجاد کنند و بتوانند دستگاه های خود را کنترل و مدیریت کنند.

راه حل های Tuya به طور گسترده در صنایع مختلف مانند اتوماسیون خانگی، امنیت، روشنایی و مدیریت انرژی مورد استفاده قرار گرفته است. این شرکت با بسیاری از بازیگران اصلی در اکوسیستم اینترنت اشیا مشارکت دارد و حضور چشمگیری در بازار جهانی دارد.

 

Tuya smart چیست؟

Tuya Smart که به آن Tuya Smart app  هم گفته می شود، یک برنامه تلفن همراه است که توسط شرکت Tuya توسعه یافته است و برای کمک به کاربران برای کنترل و مدیریت دستگاه های هوشمند خود از طریق یک رابط واحد و یکپارچه، طراحی شده است. اپلیکیشن Tuya Smart در هر دو پلتفرم iOS و Android در دسترس است. این دستگاه از دستگاه های هوشمند مختلف مانند دوشاخه های هوشمند، چراغ های هوشمند، قفل های هوشمند، ترموستات های هوشمند، دوربین های امنیتی و بسیاری دیگر پشتیبانی می کند.

 

تویا اسمارت چه قابلیت هایی دارد؟

با اپلیکیشن Tuya Smart، کاربران می توانند کارهای زیر را انجام دهند:

کنترل از راه دور: اپلیکیشن Tuya Smart به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تلفن‌های هوشمند یا تبلت، دستگاه‌های هوشمند خود را از هر کجا کنترل و مدیریت کنند.

سازگاری با تجهیزات هوشمند: Tuya Smart با دستگاه های هوشمند مختلف از تولید کنندگان مختلف سازگار است و کنترل و مدیریت چندین دستگاه را از طریق یک برنامه برای کاربران به راحتی فراهم می آورد.

اتوماسیون و زمان‌بندی: کاربران می‌توانند سناریوها و برنامه‌های اتوماسیون را برای دستگاه‌های خود از طریق اپلیکیشن Tuya Smart تنظیم کنند و مصرف انرژی زیرساخت های منزل خود را بهینه نمایند.

نظارت و هشدار: کاربران می توانند وضعیت تجهیزات خود را کنترل کنند، هشدارها را دریافت کرده و سوابق اطلاعات سیستم را از طریق برنامه هوشمند Tuya مشاهده کنند و از عملکرد خانه هوشمند خود اطمینان حاصل کنند.

اشتراک گذاری و دسترسی چند کاربره: اشتراگ گذاری امکانات خانه هوشمند از دیگر قابلیت های برنامه هوشمند Tuya است که امکان دسترسی سطح بندی شده را به اعضای خانواده می دهد.

گروه‌بندی و سناریوها: اپلیکیشن Tuya Smart به کاربران این امکان را می‌دهد تا تجهیزات هوشمند را  بر اساس اتاق‌ها یا مناطق گروه‌بندی کنند و سناریوهایی ایجاد کنند که چند دستگاه را به طور همزمان تنها با چند ضربه کنترل شوند.

کنترل صوتی: Tuya Smart با دستیارهای صوتی محبوب مانند Amazon Alexa، Google Assistant و دیگران سازگار است و به کاربران امکان می دهد دستگاه های هوشمند خود را با استفاده از دستورات صوتی کنترل کنند.

 

برگرفته از:

https://www.acslocks.com/what-is-tuya/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *