آشنایی با مشخصات و راه اندازی Alexa Echo Dot

دستگاه های Echo Dot

   دستیارهای صوتی‌هستند که به کمک برنامه الکسا، پخش موسیقی، کنترل دستگاه های هوشمند خانه، برقراری تماس، پاسخ به سوالات، تنظیم تایمر و آلارم و موارد دیگر را به راحتی و فقط با کمک صدای شما کنترل می‌کنند. در این مقاله در مورد نسل سوم و چهارم آ« که در بازار ایران وجود دارند صحبت می کنیم.

Echo Dot نسل سوم و ویژگی های آن:

چند ویژگی جدید وجود دارد که آمازون Echo Dot 3rd Generation را از نسل های قبلی متمایز می کند.

زیبایی شناسی: Dot نسل سوم دارای لبه گرد و ظاهر نرم تری است. این ظاهر زیبا از نزدیک شبیه آمازون اکو بزرگ را تداعی می کند ، در حالی که  قیمت پایین آن جذابیت مناسبی برای خرید دارد.

بلندگو: بلندگوی جدید نسل سوم Echo Dot در تمام  لبه های دستگاه وجود دارد تا صدای بهتری داشته باشد.

جفت شدن: الکسا دات نسل سوم می‌تواند با تمام سرویس‌های پخش موسیقی اینترنتی، مانند Apple Music، Pandora، Spotify، Sirius XM، iHeart Rario و Tune In جفت شود. همچنین می‌توانید با دستگاه‌های خانه هوشمند، با استفاده از سیستم‌هایی مانند Philips Hue، Samsung SmartThings غیره ارتباط برقرار کنید.

مهارت‌ها (Skills): یکی از ویژگی‌های برجسته آمازون Echo Dot «مهارت» آن است. مهارت ها توسط شرکت های شخص ثالث طراحی شده اند تا محصولات آنها از طریق الکسا قابل دسترسی باشد. با استفاده از دستورات صوتی، می توانید به طور خاص با دستگاه های شخص ثالث صحبت کنید. ایستگاه رادیویی مورد علاقه خود را پخش کنید و انواع دیگر عملکردهای اتصال خانه هوشمند را که از طریق Alexa.Home قابل دسترسی هستند ادغام کنید. یکی از این محصولات، کنترلر خانه هوشمند فرهام می باشد.

 

طراحی Echo Dot نسل سوم:

طراحی نسل سوم Echo Dot مشابه مدل های گذشته است، اما تفاوت های کمی نیز دارد. همانطور که می بینید، این نسل سوم بیشتر از هر مدل قبلی Echo Dot شبیه Amazon Echo است و به جای یک پوسته سخت، براق و پلاستیکی، Echo Dot نسل 3 دارای بدنه پارچه ای نرم با رویه مات است.دکمه های Echo Dot: دکمه های فیزیکی در نسل سوم مانند نسل دوم است. این دکمه ها عبارتند از:

  • خاموش کردن میکروفون
  • افزایش صدا
  • کاهش صدا
  • اقدام، که برای واکنش نشان دادن به “مهارت” ها  و دستوراتی است که به آن داده می شود.

 

نسل چهارم Echo Dot

کمپانی آمازون با معرفی نسل چهارم Echo Dot مدعی‌ست که صدای محبوب ترین اسپیکر هوشمند خود را در وضوح و بیس بهبود بخشیده است. شما به کمک دستیار صوتی این اسپیکر هوشمند می توانید به موزیک مورد علاقه خود در Amazon music، Apple Music, Spotify, SiriusXM گوش دهید. همچنین می‌توانید آهنگ و لیست پخش مورد علاقه خود را تنظیم کنید. محدودیت‌هایی در ایران برای استفاده از امکانات دستگاه وجود دارد که البته راه حل‌هایی نیز هست. برای هوشمندسازی منزل هیچ گونه محدودیتی در استفاده از Echo Dot نسل چهارم ندارید. کافی‌ست برنامه الکسا را روی موبایل و یا تبلت نصب کنید، به این ترتیب می‌توانید لوازم هوشمند خانه را کنترل کنید. میکروفون‌های به کار رفته در این دستیار صوتی صدای شما را از هرجای اتاق می‌شنود و به دستورات رسیدگی می‌کند و قادر است وقتی همه مشغول صحبت هستند صدای شما را به راحتی تشخیص دهد. همچنین شایان ذکر است برای حفظ حریم خصوصی دکمه قطع کردن میکروفن در این اسپیکر هوشمند تعبیه شده است. این اسپیکر به خروجی پورت 3.5 میلیمتری مجهز شده تا شما بتوانید آن را به اسپیکر دیگری وصل کنید و از امکانات هوشمند آن در اسپیکرهای دیگر نیز بهره مند شوید.

 

راه اندازی Echo Dot:

راه اندازی این دستگاه مراحل بسیار ساده ای دارد که در شکل زیر  نشان داده شده است؛ که البته با توجه به فیلترینگ اینترنت در ایران ضروری است با به اشتراک گذاری وی پی ان آن را راه اندازی نمایید، و بعد از آن با هر اینترنتی قابل استفاده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط